Niezliczone zastosowania.
Nieograniczone możliwości.

Poznaj silnik, wobec którego bledną twierdzenia o wszechstronności innych urządzeń. Niezależnie od branży w jakiej działasz czy zastosowań, które przewidujesz, silnik Cat C13D stworzono z myślą o zmniejszeniu zakresu czynności związanych konstrukcją i montażem, które użytkownik będzie musiał wykonać. Zaprojektowany do pracy w kompaktowych maszynach wykorzystywanych w licznych branżach, C13D pokaże swoją moc na dowolnym terenie prowadzenia robót. Jeśli chodzi o optymalizację czasu obsługi, większej wydajności nie da się uzyskać.

Poznaj
silnik przemysłowy C13D

  • Układ ograniczania poziomu szkodliwych emisji
  • Niskociśnieniowy układ paliwowy
  • Instalacja elektryczna
  • Wysokociśnieniowy układ paliwowy
  • Podstawowa architektura silnika
  • Układ wentylacji skrzyni korbowej
  • Układ chłodzenia i smarowania
  • Układ powietrza wylotowego
  • Przekładnia zębata i przystawki odbioru mocy

Układ ograniczania poziomu szkodliwych emisji

Niskociśnieniowy układ paliwowy

Instalacja elektryczna

Wysokociśnieniowy układ paliwowy

Podstawowa architektura silnika

Układ wentylacji skrzyni korbowej

Układ chłodzenia i smarowania

Układ powietrza wylotowego

Przekładnia zębata i przystawki odbioru mocy

Układ ograniczania poziomu szkodliwych emisji

Opracowana przez Cat®, najnowsza technologia ograniczania poziomu szkodliwych emisji obejmuje nowe zaślepki wysokoprzepływowe oraz nowy mieszalnik, zaprojektowane w celu obniżenia zużycia płynów eksploatacyjnych. Dozowanie wewnątrzcylindrowe oraz przepustnica dolotu pozwalają regulować gospodarkę cieplną, co eliminuje potrzebę zastosowania układu regeneracyjnego Caterpillar Regeneration System (CRS), a tym samym obniża poziom złożoności silnika. Najnowsza, opracowana przez Caterpillar technologia selektywnej redukcji katalitycznej służąca zwiększeniu wydajności w szerokim spektrum temperatur skutkuje mniejszym obciążeniem dla użytkownika końcowego wynikającym ze zużycia płynów eksploatacyjnych. Zastosowanie technologii DOC-on-DPF (katalizator utleniający do silników wysokoprężnych na filtrze cząstek stałych) pozwoliło uzyskać mniejszy, bardziej kompaktowy zespół. Moduł oczyszczania gazów spalinowych (Clean Emissions Module, CEM) dostępny jest w wersji montowanej na silniku oraz w oddaleniu, w zależności od potrzeb związanych z danym zastosowaniem.

Niskociśnieniowy układ paliwowy

Pojedynczy moduł paliwowy osadzony na silniku łączy w sobie funkcje szeregu elementów, co wyklucza cieknące złącza i zwiększa poziom jakości. Nowa technologia filtrów świecowych eliminuje potrzebę stosowania filtra trzeciego stopnia, a jednocześnie pozwala klientom wymieniać filtry paliwa nawet co 1000 godzin pracy i redukować koszty przez cały okres eksploatacji silnika. Moduł może zostać zamontowany na silniku lub w lokalizacji oddalonej, a pompa zastrzykowa dostępna jest w wersji elektrycznej lub ręcznej.

Instalacja elektryczna

W całości cyfrowe czujniki w połączeniu z najnowszą generacją zaawansowanych układów sterowania zapewniają lepszą diagnostykę silnika. Zoptymalizowana architektura elektroniczna pozwala optymalizować gęstość mocy i minimalizuje poziom zużycia płynów eksploatacyjnych, przy jednoczesnym spełnieniu norm emisji w szerokim zakresie warunków otoczenia i wysokości, na której silnik pracuje. Dostępne wersje świec żarowych ułatwiają rozruch zimnego silnika. Doskonała integracja i konstrukcja niskoprofilowej wiązki przewodów zbiegających się w jeden, wygodny punkt realizacji połączenia.

Wysokociśnieniowy układ paliwowy

Najnowsze, opracowane przez Caterpillar® i zapewniające brak przecieków statycznych wtryskiwacze paliwa Zero-static Leak CR900, w połączeniu z technologią common rail umożliwiającą pracę pod ciśnieniem do 250 MPa, zawierają chronione patentami elementy, które zapobiegają powstawaniu pozostałości stałych powodujących erozję elementów wewnętrznych. Odporność zwiększona trzykrotnie w porównaniu do stosowanych obecnie wtryskiwaczy MEUI-A. Najważniejsze elementy składowe zespołu, na który składają się smarowana olejem pompa tankowania paliwa i wysokociśnieniowa pompa paliwa, smarowane są przy użyciu czystego oleju podawanego pod ciśnieniem.

Podstawowa architektura silnika

Stanowiąca fundament dla wszystkich pozostałych elementów, podstawowa architektura silnika obejmująca średnicę cylindra i skok tłoka to klucz do zapewnienia długiej żywotności i niezawodności silnika. Zoptymalizowana konstrukcja kanałów górnego i dolnego płaszcza wodnego w głowicy cylindrów i bloku sinika zapewnia odpowiednie chłodzenie i termiczne zarządzanie spalaniem, co skutkuje wysoką trwałością podstawowych elementów silnika. Popychacze hydrauliczne zapewniają sprawność mechanizmu rozrządu zaworowego przez cały okres eksploatacji i eliminują konieczność ręcznej kalibracji dźwigni zaworów podczas prac serwisowych, dzięki czemu użytkownik końcowy oszczędza czas i fundusze. Niezliczone powtórzenia rygorystycznych symulacji cieplnych i dotyczących konstrukcji silnika pozwoliły uzyskać szczytowe ciśnienie w cylindrze wynoszące 24 MPa przy stopniu sprężania 18:1, co pozwala znajdującym się dalej układom paliwowym i powietrznym zapewniać potrzebną moc bez uszczerbku dla trwałości.

Układ wentylacji skrzyni korbowej

Zintegrowany, bezfiltrowy, pasywny układ wentylacji skrzyni korbowej i odpowietrznik eliminuje konieczność serwisowania i wymiany filtrów, co skutkuje zmniejszeniem zapotrzebowania na czynności serwisowe oraz kosztów po stronie użytkownika końcowego.

Układ chłodzenia i smarowania

Osadzony na silniku, pojedynczy moduł płynów eksploatacyjnych łączy w sobie funkcje 15-20 odrębnych komponentów, dzięki czemu już na etapie projektowania wyeliminowano przeciekające złącza i zwiększono solidność całego silnika. Zintegrowana pompa wody, chłodnica oleju, filtr oleju, termostat oleju i termostaty cieczy chłodzącej. Czas pomiędzy wymianami oleju wydłużony do 1000 godzin dzięki najnowszej technologii filtrów świecowych, opracowanej w celu zwiększenia wydajności filtrowania bez uszczerbku dla zdolności do zatrzymywania zanieczyszczeń. Pozwala to kontrolować całkowite koszty posiadania silnika. Odlewane pod ciśnieniem korpusy filtra oleju dostępne są w wersji montowanej na silniku lub w oddaleniu oraz wyposażone w oznaczenia ułatwiające montaż i instalację. Chroniony patentem mechanizm odprowadzający olej do wnętrza podzespołu z chwilą zdjęcia pokrywy filtra oleju pozwala zachować czystość podczas prowadzenia czynności serwisowych.

Układ powietrza wylotowego

Turbina o zmiennej geometrii to moduł konstrukcyjny pozwalający stosować pojedyncze urządzenie odpowiadające wszystkim wymaganiom określonym w krajach o wysokim poziomie regulacji prawnych. Cała moc dużej turbosprężarki przy odpowiedzi czasowej właściwej dla turbosprężarki małej. Zoptymalizowane zużycie paliwa w połączeniu ze zmodernizowanym układem elektronicznym. Niższe koszty zapasów i materiałów szkoleniowych przy wyborze rozwiązań z całego spektrum mocy. Moduł konstrukcyjny zapewniający dodatkową siłę hamującą na potrzeby zastosowania w przyszłości rozwiązań opcjonalnych hamujących silnik.

Przekładnia zębata i przystawki odbioru mocy

Tylna przekładnia zębata zmniejsza poziom hałasu i wibracji, zapewniając tym samym cichszą pracę i większy komfort operatora. Dodatkowe możliwości konfiguracyjne dzięki wielu dostępnym obudowom koła zamachowego, z maksymalnie pięcioma położeniami przystawek odbioru mocy: dwoma skierowanymi ku przodowi, dwoma skierowanymi ku tyłowi i jednym umieszczonym u dołu silnika i skierowanym ku przodowi, które można wykorzystać jako złącze sprężarki powietrza lub rozrusznika. Zmiennopozycyjne przystawki odbioru mocy skierowane ku tyłowi, ułatwiające montaż. Klienci mogą w dalszym ciągu korzystać z opcjonalnego rozrusznika zdwojonego, ułatwiającego rozruch zimnego silnika oraz zwiększającego jego możliwości.

Dane techniczne produktu C13D

Moc znamionowa

  • Moc maksymalna515 kW
  • Maksymalny moment obrotowy3200 Nm @ 1300 obr/min
  • Znamionowa prędkość obrotowa1800–2100 obr./min
  • Moc minimalna340 kW

Normy emisji spalin

  • Normy emisji spalinStage V (UE), EPA Tier 4 Final (USA), Stage V (Korea), 2014 (Japonia), NRIV (Chiny)

Ogólne

  • Konfiguracja silnikaRzędowy, 6
  • Średnica cylindra 130 mm
  • Skok tłoka162 mm
  • Pojemność skokowa 12.9 I
  • Stopień sprężania18:1
  • SsanieZ turbosprężarką i chłodnicą końcową (TA)
  • Układ spalaniaWtrysk bezpośredni
  • Kierunek obrotów – od strony koła zamachowegoW lewo
  • Oczyszczanie spalinDOC+DPF+SCR

Wymiary silnika – przybliżone

  • Długość1381 mm
  • Szerokość969 mm
  • Wysokość1273 mm
  • Masa – netto – podstawowy działający silnik bez żadnych przystawek 1154 kg

Zarządzaj plikami cookie

Sugerujemy wybranie ustawień plików cookie dla tej witryny. Możesz włączyć lub wyłączyć pliki cookie. Twoje ustawienia będą miały zastosowanie tylko do odwiedzanej witryny. Swoje ustawienia możesz zmienić w dowolnym momencie, powracając na tę stronę i korzystając z linku Cookies.

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie

Pliki cookies niezbędne do zapewnienia optymalnego funkcjonowania naszych stron internetowych. W szczególnościuczestniczą w bezpieczeństwie, ergonomii, wyborze języka i zabezpieczaniu Twojego koszyka. Są zawsze włączone.

Statystyczne pliki cookie

Pliki cookie, aby lepiej zrozumieć sposób korzystania z naszej witryny i jej działanie,tworzyć statystyki i ulepszać nasze usługi. Te statystyki mogąbyć wykorzystywane przez naszych partnerów lub przez nas do optymalizacji przeglądania.

Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o. przetwarza, jako administrator danych, Państwa dane dotyczące poruszania się po Witrynie poprzez wykorzystywanie plików cookies w tej Witrynie internetowej.

Korzystanie z tych plików cookie ma na celu: poprawienie jakości korzystania z Internetu poprzez identyfikację Państwa za każdym razem, gdy łączą się Państwo z Witryną internetową, i dostarczanie Państwu spersonalizowanych usług dostosowanych do Państwa potrzeb lub umożliwienie Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o. prowadzenia badań statystycznych dotyczących korzystania z Witryny internetowej przez użytkowników Internetu.

Klikając przycisk „Zaakceptuj wszystkie pliki cookie”, wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z tych plików cookie. W każdej chwili mogą Państwo zmienić preferencje w naszej Witrynie internetowej.

Więcej informacji, w tym na temat zarządzania tymi plikami cookie, można znaleźć w naszej Polityce dotyczącej plików cookie dostępnej tutaj.

Pokaż więcej

Napisz do nas


Polityka ochrony prywatności

Dane osobowe zbierane za pośrednictwem witryny internetowej www.dev.eneria.lama-projekty.pl (zwanej dalej „Witryną internetową”) będą przetwarzane przez Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., administratora danych, w celu obsługi Państwa zapytania. Informacje oznaczone gwiazdką są obowiązkowe.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych mają Państwo:
– prawo dostępu (oraz) do poprawiania, usuwania i przenoszenia Państwa danych osobowych;
– prawo do wnioskowania o ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych i wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;

W każdej chwili możecie Państwo cofnąć zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych. W tym celu prosimy wysłać e-mail na adres: aktualizacja.rezygnacja@dev.eneria.lama-projekty.pl.
Mają Państwo również prawo złożyć skargę do organu nadzoru takiego jak Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych.  W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania należy zapoznać się z naszą Polityką prywatności.

Wyślij